wtorek, 12 listopada 2013

Mąka ryżowa



Mąka ryżowa jest bezglutenowa, to doskonała alternatywa dla osób z celiakią. Jest dobrym zamiennikiem mąki pszennej, a zrobiona w domku jest naprawdę niedroga. 



Mąkę ryżową wykorzystuje się do przyrządzania makaronu, placków, naleśników lub jako panierkę do kotletów, gdyż wchłania ona niewielkie ilości tłuszczu. Znakomita do zagęszczania zup oraz sosów. Smak ma delikatny, lekko słodki. I co bardzo ważne jest lekkostrawna. 

Mąkę ryżową otrzymamy poprzez zmielenie surowych ziaren ryżu białego lub brązowego (wtedy jest bogatsza w składniki odżywcze) w młynku do kawy lub Thermomixie.

Gdy zamieniamy mąkę pszenną na mąkę ryżową musimy pamiętać o tym, że:

  • należy użyć jej trochę mniej - 1 szklankę mąki pszennej = ok. 3/4 szklanki mąki ryżowej,
  • należy użyć większej ilości jajek niż w przepisie, gdyż ta mąka jest mniej kleista niż pszenna. Ja przeważnie daję 2 x większą ilość jajek, czasami mniej - po prostu kombinuję.



1 komentarz:

  1. Osobiście zazwyczaj najchętniej kocham gotować w kuchni wszystko co zawiera mąkę. Jak tylko sięgam pamięcią u mnie rodzinie zawsze robiło się potrawy z mąki i tak naprawdę na tym również się wychowałam. Aktualnie bardzo chętnie sięgam po porady kulinarne od https://basiazsercem.pl/ gdzie mąka stanowi główny składnik. W takiej sytuacji mogę gotować lub wypiekać co mi tylko przyjdzie do głowy i na co akurat mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń