poniedziałek, 2 grudnia 2013

Budyń czekoladowy z orzechami laskowymi


Czy potrafimy jeszcze zrobić domowy budyń? Nie taki z torebki z wieloma sztucznymi dodatkami tylko taki na prawdziwych żółtkach najlepiej od wiejskich kur? Ja właśnie zrobiłam swój pierwszy w życiu i stwierdziłam, że jest pyszny wyjątkowy i już nigdy nie zrobię takiego z torebki :) Przygotowanie takiego budyniu wbrew wielu opiniom jest na prawdę bardzo proste i szybkie, nie zajmuje więcej niż 15 minut, więc warto wziąć się do pracy i przypomnieć smak naszego dzieciństwa.




Składniki: (na dwie porcje)
  • 2 szklanki mleka
  • 2 żółtka
  • 1 łyżka cukru trzcinowego nierafinowanego (lub więcej jak ktoś woli)
  • 1 łyżka kakao
  • 75 g czekolady gorzkiej
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki masła
  • 2 garście orzechów laskowych
Wykonanie:

Do garnuszka wlać 1 szklankę mleka i dodać masło. Pozostawić do zagrzania na niewielkim ogniu.

Do miski wlać pozostałe mleko (1 szklankę) i wbić żółtka. Wymieszać dobrze widelcem. Następnie dodać cukier, kakao i mąkę ziemniaczaną - wszystko dobrze wymieszać. 

Gdy mleko z masłem jest ciepłe dodać połamaną czekoladę i mieszać aż do jej rozpuszczenia, po czym cały czas mieszając dodać zawartość miski. 

Pozostawić na ognie do zgęstnienia, nie przerywać mieszania. Gdy zgęstnieje to wyłączyć gaz i mieszać dalej aby nie było grudek.

Zawartość przełożyć do miseczek lub pucharków i posypać posiekanymi orzechami laskowymi.

Smacznego!


5 komentarzy:

  1. Bardzo smaczne połączenie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Tusia zgłoś przepis w światecznym konkursie www.nps-mix.pl/konkurs Zapraszam serdecznie do udziału

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za propozycję, zgłoszę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zakochałam się w twoim blogu ♡ ♥ ♡ Proszę, pisz dalej (więcej)!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo chętnbie tylko czas mi na razie nie pozwala :( Postaram się poprawić :)

      Usuń